Labels

Saturday, March 29, 2014

Robin Kirby Gatto: 2014 - Vol. 2

Pesan Tuhan mengenai tahun 2014 dari hamba-Nya, Robin Kirby Gatto, volume 2 - 1 Januari 2014


The Year of the Manifestation of the Tongue!
God says that there will be great emphasis on the “tongue” this year. He is showing me that we are all in a preparation process as we cross over into this year beginning with a fast not only of our stomach but also our mouth. In Greek the root word for stomach is stoma and it means “mouth.” Therefore, God says that we are to be fasting both the mouth in our body and the mouth on our face as led by the Holy Spirit. There is great grace is in this hour for those who desire a greater purging of God’s Word in their vessel by the Baptism of Fire and the Holy Spirit to those that yield. God says that He will be coming forth with the Sword of His Spirit as in the days of Joshua to bring forth a deep cutting of that which is profane and remove it from our soul and to heal us! God is bringing a greater understanding of the circumcision of the heart at Gilgal and you will see the remnant rise up in a holiness as not seen in our lifetime as He is causing a generation that has clean hands and a pure heart to seek Him in this hour for this is the generation He has chosen.

Tahun Manifestasi Lidah!
Tuhan berkata bahwa akan ada penekanan besar akan "lidah" di tahun ini. Tuhan menunjukkan kepada saya bahwa kita semua sedang berada dalam sebuah proses persiapan sebagaimana kita memasuki awal tahun ini dengan sebuah puasa yang bukan hanya perut kita melainkan juga mulut kita. Dalam bahasa Yunani, akar kata perut adalah stoma dan itu berarti "mulut". Itu sebabnya, Tuhan berkata bahwa kita berpuasa baik mulut di tubuh kita maupun mulut di wajah kita sebagaimana dipimpin oleh Roh Kudus. Ada anugerah besar pada saat ini bagi mereka yang merindukan pemurnian yang lebih lagi akan Firman Tuhan dalam bejana mereka oleh Baptisan Api dan Roh Kudus bagi mereka yang mengizinkannya. Tuhan berkata bahwa Ia akan datang kembali dengan Pedang Roh-Nya sebagaimana di hari-hari Yosua untuk membawa pemotongan yang dalam dari apa yang najis dan menyingkirkannya dari jiwa kita dan memulihkan kita! Tuhan membawa pengertian yang lebih besar akan penyunatan hati di Gilgal dan kalian akan melihat sisa yang bangkit dalam sebuah kekudusan seperti yang belum pernah kita lihat dalam kehidupan kita karena Ia menggagas sebuah generasi yang memiliki tangan yang besih dan hati yang murni untuk mencari Dia di saat ini karena generasi ini adalah pilihan-Nya.

"When all the kings of the Amorites who were beyond the Jordan to the west and all the kings of the Canaanites who were by the sea heard that the Lord had dried up the waters of the Jordan before the Israelites until we had crossed over, their hearts melted and there was no spirit in them any more because of the Israelites. At that time the Lord said to Joshua, Make knives of flint and circumcise the [new generation of] Israelites as before. So Joshua made knives of flint and circumcised the sons of Israel at Gibeath-haaraloth. And this is the reason Joshua circumcised them: all the males of the people who came out of Egypt, all the men of war, had died in the wilderness on the way after they came out of Egypt. Though all the people who came out were circumcised, yet all the people who were born in the wilderness on the way after Israel came out of Egypt had not been circumcised. For the Israelites walked forty years in the wilderness till all who were men of war who came out of Egypt perished, because they did not hearken to the voice of the Lord; to them the Lord swore that He would not let them see the land which the Lord swore to their fathers to give us, a land flowing with milk and honey. So it was their uncircumcised children whom He raised up in their stead whom Joshua circumcised, because the rite had not been performed on the way. WHEN THEY FINISHED CIRCUMCISING ALL THE MALES OF THE NATION, THEY REMAINED IN THEIR PLACES IN THE CAMP TILL THEY WERE HEALED." - Joshua 5:1-8 Amp.

"Ketika semua raja orang Amori di sebelah barat sungai Yordan dan semua raja orang Kanaan di tepi laut mendengar, bahwa TUHAN telah mengeringkan air sungai Yordan di depan orang Israel, sampai mereka dapat menyeberang, tawarlah hati mereka dan hilanglah semangat mereka menghadapi orang Israel itu. Pada waktu itu berfirmanlah TUHAN kepada Yosua: "Buatlah pisau dari batu dan sunatlah lagi orang Israel itu, untuk kedua kalinya." Lalu Yosua membuat pisau dari batu dan disunatnyalah orang Israel itu di Bukit Kulit Khatan. Inilah sebabnya Yosua menyunat mereka: semua orang yang keluar dari Mesir, yakni yang laki-laki, semua prajurit, telah mati di padang gurun di tengah jalan, setelah mereka keluar dari Mesir. Sebab, semua orang yang keluar dari Mesir itu telah bersunat, tetapi semua orang yang lahir di padang gurun dalam perjalanan sejak keluar dari Mesir, belum disunat. Sebab empat puluh tahun lamanya orang Israel itu berjalan melalui padang gurun, sampai habis mati seluruh bangsa itu, yakni prajurit yang keluar dari Mesir, yang tidak mendengarkan firman TUHAN. Kepada mereka itu TUHAN telah bersumpah, bahwa Ia tidak akan mengizinkan mereka melihat negeri yang dijanjikan TUHAN dengan bersumpah kepada nenek moyang mereka akan memberikannya kepada kita, suatu negeri yang berlimpah-limpah susu dan madunya. Tetapi anak-anak mereka yang telah dijadikan-Nya ganti mereka, mereka itulah yang disunat Yosua, sebab mereka belum bersunat, karena mereka tidak disunat dalam perjalanan. SETELAH SELURUH BANGSA ITU SELESAI DISUNAT, MAKA TINGGALLAH MEREKA DI TEMPATNYA MASING-MASING DI PERKEMAHAN ITU, SAMPAI MEREKA SEMBUH." - Yosua 5:1-8

God is emphasizing healing of the soul in this hour and has said that those that will be mighty in His Camp are those that are healed of wounds in their soul for there are many in the Church that have unhealed wounds. As a result of unhealed wounds there is much backbiting, slander, gossip and abhorrent things that are occurring from the mouths of people in the Church where they are murdering one another with their mouths and this God will not tolerate. There has been great mercy in the past for the church as it relates to her mouth but in this hour judgment has come and He is not restraining His judgment on those who tear down others with their tongue.

Tuhan sedang menekankan pemulihan atas jiwa saat ini dan berkata bahwa akan ada yang perkasa dalam kemah-Nya, yakni mereka yang dipulihkan lukanya dalam jiwa mereka karena begitu banyak yang di dalam Gereja memiliki luka yang tak tersembuhkan. Sebagai hasil dari luka yang tak tersembuhkan ada begitu banyak fitnah, pemcemaran, gosip dan hal-hal menjijikkan yang keluar dari mulut orang-orang di Gereja, dimana mereka membunuh satu sama lain dengan mulut mereka dan hal ini takkan ditoleransi Tuhan. Ada begitu besar belas kasih di waktu lampau bagi Gereja yang berhubungan dengan perkara mulut namun pasa saat penghakiman ini datang dan Ia tidak menahan penghakiman-Nya bagi mereka yang melukai orang lain dengan lidah mereka.

In this process of sanctifying our tongue we will be like Joshua and Caleb who only gave a report of the Lord and that report will bring victory for a nation. God says that He is raising Leaders that have been formed and fashioned in the difficult place of the wilderness, being tested and tried even as John the Baptist, David and Joseph to have a tongue only of the Living God to give the report of the Lord. God says there will be a greater dispensation of authority in this hour for those that have yielded their tongue to Him and you will see the increase of His Government and His peace as these will be those who will be like the Apostles in Acts who turned the world upside down. God says that with His true remnant that even the lost will begin calling and bidding for His people’s time and counsel and many will come out of darkness and into God’s marvelous light.

Dalam proses pemurnian lidah kita ini, kita akan serupa Yosua dan Kaleb, yang memberikan sebuah laporan akan Tuhan dan laporan itu yang akan membawa kemenangan bagi sebuah bangsa. Tuhan berkata bahwa Ia membangkitkan para pemimpin yang telah dibentuk dan dirancang dalam tempat sulit padang gurun, yang telah diuji dan dicobai bahkan seperti Yohanes Pembaptis, Daud dan Yusuf yang hanya memiliki lidah akan Tuhan Yang Hidup untuk memberikan laporan akan Tuhan. Tuhan berkata akan ada sebuah dispensasi otoritas yang lebih besar lagi pada saat ini bagi mereka yang merindukan lidahnya untuk dipersembahkan kepada Dia dan kalian akan melihat peningkatan Pemerintahan-Nya dan Kedamaian-Nya seperti mereka para Rasul di zaman Kisah Para Rasul yang menjungkirbalikkan dunia. Tuhan berkata bahwa dengan sisa-Nya yang sungguh bahkan yang terhilang akan mulai memanggil dan menyatu karena waktu umat-Nya dan nasihat dan banyak lagi yang akan muncul dari kegelapan dan diubah ke dalam terang Tuhan yang ajaib.

The Lord says He is raising up an army as in the days of Joshua to do spiritual warfare that will melt the heart of the enemy, causing the powers of darkness to tremble. He is reminding me of the manifestation of some demons that have occurred as I have gone throughout my day when the Word in Power was spoken how their faces were made known and the shrieking sounds they made as they shrunk back in fear. Moreover, there has been an occasion where the hordes of hell trembled at a worship that would shake the foundations of the earth in dance, a radical dance of victory for God’s people and you will see a holy worship dance of warfare that will send the enemy fleeing; God trains our hands to war! God is truly preparing us for the upcoming generation of Psalm 24, a generation that is a warrior generation that has been purged and refined both in their heart and on their lips, having clean hands and a pure heart. This will be the generation raising up in 2014 in greater measure as though they are a horse leaping like a locust out of a starting gate and will be taking off into the new year with increased speed/velocity into the Call of Christ Jesus on the Highway of Holiness where they seek the Lord that He may be found to them and to others.

Tuhan berkata bahwa Ia membangkitkan sebuah pasukan seperti di hari-hari Yosua untuk melakukan peperangan rohani yang akan melunakkan hati musuh, yang menyebabkan kuasa kegelapan gemetar. Ia mengingatkan saya akan manifestasi beberapa roh jahat yang muncul sebagaimana saya melalui hari saya ketika Kuasa Firman diperkatakan, bagaimana wajah mereka disingkapkan dan suara jeritan yang mereka buat ketika mereka mundur ketakutan. Lebih lagi, ada sebuah kejadian dimana gerombolan neraka gentar ketika sebuah penyembahan yang mengguncang dasar-dasar Bumi dalam tarian, sebuah tarian kemenangan yang radikal atas umat Tuhan dan kalian akan melihat tarian penyembahan kudus yang akan membuat musuh melarikan diri, Tuhan melatih tangan kita untuk berperang! Tuhan sungguh menyiapkan kita untuk generasi selanjutnya dari Mazmur 24, sebuah pejuang yang telah dikuduskan dan dimurnikan baik hati maupun bibirnya, yang memiliki tangan yang bersih dan hati yang murni. Inilah generasi yang bangkit di 2014 dalam ukuran yang lebih besar seolah-olah mereka adalah kuda yang melompat seperti belalang keluar dari gerbang dan akan lepas landas ke tahun yang baru dengan kecepatan yang meningkat ke dalam Panggilan Kristus Yesus atas Jalan Kudus dimana mereka mencari Tuhan yang bisa ditemui kepada mereka dan yang lainnya.

"The earth is the Lord’s, and the fullness of it, the world and they who dwell in it. For He has founded it upon the seas and established it upon the currents and the rivers. Who shall go up into the mountain of the Lord? Or who shall stand in His Holy Place? He who has clean hands and a pure heart, who has not lifted himself up to falsehood or to what is false, nor sworn deceitfully. He shall receive blessing from the Lord and righteousness from the God of his salvation. This is the generation [description] of those who seek Him [who inquire of and for Him and of necessity require Him], who seek Your face, [O God of] Jacob. Selah [pause, and think of that]! Lift up your heads, O you gates; and be lifted up, you age-abiding doors, that the King of glory may come in. Who is the King of glory? The Lord strong and mighty, the Lord mighty in battle. Lift up your heads, O you gates; yes, lift them up, you age-abiding doors, that the King of glory may come in. Who is [He then] this King of glory? The Lord of hosts, He is the King of glory. Selah [pause, and think of that]!" - Psalm 24:1-10 AMP

"Mazmur Daud. Tuhanlah yang empunya bumi serta segala isinya, dan dunia serta yang diam di dalamnya. Sebab Dialah yang mendasarkannya di atas lautan dan menegakkannya di atas sungai-sungai. 'Siapakah yang boleh naik ke atas gunung TUHAN? Siapakah yang boleh berdiri di tempat-Nya yang kudus?' 'Orang yang bersih tangannya dan murni hatinya, yang tidak menyerahkan dirinya kepada penipuan, dan yang tidak bersumpah palsu. Dialah yang akan menerima berkat dari TUHAN dan keadilan dari Allah yang menyelamatkan dia. Itulah angkatan orang-orang yang menanyakan Dia, yang mencari wajah-Mu, ya Allah Yakub.' Sela Angkatlah kepalamu, hai pintu-pintu gerbang, dan terangkatlah kamu, hai pintu-pintu yang berabad-abad, supaya masuk Raja Kemuliaan! 'Siapakah itu Raja Kemuliaan?' 'TUHAN, jaya dan perkasa, TUHAN, perkasa dalam peperangan!' Angkatlah kepalamu, hai pintu-pintu gerbang, dan terangkatlah kamu, hai pintu-pintu yang berabad-abad, supaya masuk Raja Kemuliaan! 'Siapakah Dia itu Raja Kemuliaan?' 'TUHAN semesta alam, Dialah Raja Kemuliaan!' Sela" - Mazmur 24:1-10

As God mentioned in Part 1 of this prophetic word that there would be a great attack of the enemy as had not been seen in decades this army of the Lord God of Psalm 24:3-6 will be a generation that seeks His face and finds the KING OF GLORY THE LORD STRONG AND MIGHTY IN BATTLE and oh the favor of God upon them will be evident and their mantle of righteousness will be seen by all even the hordes of hell will see this mantle of the Lord of Righteousness upon them and tremble for the authority will be mighty, it will be great! These will be as God’s Warhorse that are Great and mighty in Battle and enjoy the sound of the war trumpet. They will be fearless and mock at fear for they are filled with God’s Divine Love!

Sebagaimana Tuhan sampai pada volume 1 dalam nubuatan ini bahwa akan ada serangan besar dari musuh yang belum pernah dilihat dalam beberapa dekade, Pasukan Tuhan dari Mazmur 24:3-6 akan menjadi generasi yang mencari wajah-Nya dan menemukan RAJA KEMULIAAN TUHAN YANG KUAT DAN PERKASA DALAM PERTEMPURAN dan perkenanan Tuhan turun atas mereka akan menjadi bukti dan jubah kebenaran mereka akan tampak oleh semua, bahkan gerombolan neraka akan melihat jubah atas Tuhan Kebenaran di atas mereka dan gemetar karena otoritas yang begitu perkasa, akan menjadi luar biasa! Akan ada Kuda Perang-Nya Tuhan yang besar dan perkasa dalam pertempuran dan menikmati suara sangkakala perang. Mereka tidak akan takut dan mencemooh ketakutan karena mereka akan dipenuhi Kasih Ilahi dari Tuhan!

"Have you given the horse his might? Have you clothed his neck with quivering and a shaking mane? Was it you [Job] who made him to leap like a locust? The majesty of his [snorting] nostrils is terrible. He paws in the valley and exults in his strength; he goes out to meet the weapons [of armed men]. He mocks at fear and is not dismayed or terrified; neither does he turn back [in battle] from the sword. The quiver rattles upon him, as do the glittering spear and the lance [of his rider]. [He seems in running to] devour the ground with fierceness and rage; neither can he stand still at the sound of the [war] trumpet. As often as the trumpet sounds he says, Ha, ha! And he smells the battle from afar, the thunder of the captains, and the shouting." - Job 39:19-25 AMP

"Engkaukah yang memberi tenaga kepada kuda? Engkaukah yang mengenakan surai pada tengkuknya? Engkaukah yang membuat dia melompat seperti belalang? Ringkiknya yang dahsyat mengerikan. Ia menggaruk tanah lembah dengan gembira, dengan kekuatan ia maju menghadapi senjata. Kedahsyatan ditertawakannya, ia tidak pernah kecut hati, dan ia pantang mundur menghadapi pedang. Di atas dia tabung panah gemerencing, tombak dan lembing gemerlapan; dengan garang dan galak dilulurnya tanah, dan ia meronta-ronta kalau kedengaran bunyi sangkakala; ia meringkik setiap kali sangkakala ditiup; dan dari jauh sudah diciumnya perang, gertak para panglima dan pekik." - Ayub 39:22-28

This is a year of God’s Greatness as in 1 Chronicles 29:11-13 and you will see those whom He is making great for they will be released with a Psalm 92:10 fresh anointing a new anointing for the Call in this hour as they come up out of the wilderness leaning on their beloved where they are birthed with the Strength and Massiveness of GOD!!!!!! They will be carriers of the Ark of Elohim and see the massiveness that God has intended to be released in this time.

Ini sebuah tahun Keagungan Tuhan seperti dalam 1 Tawarikh 29:11-13 dan kalian akan melihat mereka yang diangkat Tuhan akan dilepaskan dengan sebuah pengurapan baru Mazmur 92:10, sebuah urapan baru untuk Panggilan saat ini sebagaimana mereka muncul keluar dari padang gurun, bersandar pada yang mereka kasiihi dimana mereka dilahirkan dengan Kekuatan dan Kemasifan TUHAN!!!!!! Mereka akan menjadi pembawa Bahtera Elohim dan melihat kemasifan yang Tuhan hendak lepaskan pada saat ini.

"Yours, O Lord, is the greatness and the power and the glory and the victory and the majesty, for all that is in the heavens and the earth is Yours; Yours is the kingdom, O Lord, and Yours it is to be exalted as Head over all. Both riches and honor come from You, and You reign over all. In Your hands are power and might; in Your hands it is to make great and to give strength to all. Now therefore, our God, we thank You and praise Your glorious name and those attributes which that name denotes." - 1 Chronicles 29:11-13

"Ya TUHAN, punya-Mulah kebesaran dan kejayaan, kehormatan, kemasyhuran dan keagungan, ya, segala-galanya yang ada di langit dan di bumi! Ya TUHAN, punya-Mulah kerajaan dan Engkau yang tertinggi itu melebihi segala-galanya sebagai kepala. Sebab kekayaan dan kemuliaan berasal dari pada-Mu dan Engkaulah yang berkuasa atas segala-galanya; dalam tangan-Mulah kekuatan dan kejayaan; dalam tangan-Mulah kuasa membesarkan dan mengokohkan segala-galanya. Sekarang, ya Allah kami, kami bersyukur kepada-Mu dan memuji nama-Mu yang agung itu." - 1 Tawarikh 29:11-13

Many will come out of the hidden place and overnight it will seem as though a ministry of the gospel was born but you will not see the person but rather they will be so refined they will be transparent and what you will see is JESUS IN THE PERSON! These are Romans 9:23 vessels set for honorable use by the Lord, vessels of His mercy created for His Glory! This is a year of Glory and a year of the His open door as in Revelation 3:7-12 and you will know those favored of the Lord because the door will be wide open for His glory as in Psalm 24 to join in the battle with the King of Glory to invade the darkness with the Nail, Vav- in Hebrew with man; Vav is the 6th letter of the Hebrew aleph-bet and is the ancient symbol of a nail, meaning to add and secure. As Yeshua (Jesus) took the nail for us to add and secure us to the Father you will see those that have drink of the fellowship of His sufferings, the cup of affliction rise up in this hour with greater joy, a joy of the Lord, the Oil of Gladness that will walk in the light of His glory they will a walking Word (Bible) They will be walking, talking 66 Books of Holiness unto the Lord, oh and the power they will walk in, such Word in Power. They will pierce the darkness with the Light of the Nail, Yeshua so that they can obtain the treasures of darkness bringing in many souls by the power of God’s Love. (Isaiah 45:1-3)

Banyak yang akan muncul dari tempat tersembunyi dan akan kelihatan seolah-olah ministry Injil yang lahir namun kalian tidak akan melihat orangnya melainkan mereka begitu dimurnikan, begitu transparan dan yang kalian lihat adalah YESUS PADA ORANG ITU! Ini adalah bejana Roma 9:23 untuk menyatakan kemuliaan Tuhan, bejana belas kasih Tuhan diciptakan untuk kemuliaan Tuhan! Ini sebuah tahun Kemuliaan dan tahun pintu-Nya terbuka sebagaimana Wahyu 3:7-12 dan kalian akan mengetahui mereka yang dikenan Tuhan karena pintu akan terbuka lebar untuk kemuliaan-Nya sebagaimana dalam Mazmur 24 untuk bergabung dalam pertempuran dengan Raja Kemuliaan untuk menyerbu kegelapan dengan Paku, Vav- dalam Ibrani dengan manusia; Vav adalah abjad ke-6 alfabet Ibrani dan merupakan simbol kuno sebuah paku, yang berarti untuk menambah dan menolong. Sebagaimana Yesus (Yeshua) mengambil paku bagi kita untuk menambah dan mengamankan kita untuk Bapa, kalian akan melihat mereka yang minum dari cawan persekutuan penderitaan-Nya, cawan penderitaan akan bangkit pada saat ini dengan sukacita yang lebih besar, sukacita Tuhan, Minyak Sukacita yang akan berjalan dalam terang kemuliaan-Nya, mereka akan membawa Firman. Mereka akan pergi, memperkatakan 66 Kitab Kudus bagi Tuhan, dan kuasa itu adalah Kuasa Perkataan. Mereka akan menembus kegelapan dengan Cahaya Paku, Yeshua. Sehingga mereka akan memperoleh harta di balik kegelapan dan membawa begitu banyak jiwa dengan kuasa Kasih Tuhan. (Yesaya 45:1-3)

I hear emphasis on the church being pure because she has been crying out for purity but still the tongue of so many of His leaders in the church is spewing venom and not given over the Lord. God says the measure by which you will know His leaders is by what comes out of their mouth about others. God is revealing the cold hearts in this hour of those ministers of the gospel that have had a form of godliness but denied the power of it and He will show the fruit of the tree. (Matthew 12:33) There have been many cloaked in sheep’s clothing that have been wolves and have infiltrated the church on behalf of the powers of darkness and God is bringing light to the deceit so that these ministers will have time to repent and those that are under them will no longer be deceived. He is telling me the remnant is much smaller than many think; He is truly identifying those that are His.

Saya mendengar penitikberatan pada Gereja adalah menjadi murni karena ia telah lama berseru menantikan kemurnian namun lidah dari para pemimpin-Nya di Gereja masih memuntahkan racun dan tidak diserahkan kepada Tuhan. Tuhan mengatakan bahwa ukuran yang kalian akan ketahui dari para pemimpin-Nya adalah yang akan keluar dari mulut mereka akan orang lain. Tuhan mengungkapkan hati yang beku saat ini yang melayani Injil yang memiliki bentuk kekudusan namun menyangkal kuasa itu dan Tuhan akan menunjukkan buah dari pohon itu. (Matius 12:33) Ada begitu banyak serigala berbulu domba dan menyusup ke dalam Gereja dengan kuasa kegelapan dan Tuhan akan membawa terang kepada muslihat ini sehingga pelayanan semua ini akan memiliki waktu untuk bertobat dan mereka takkan lagi terkecoh. Ia mengatakan kepada saya bahwa sisa yang ada ini jauh lebih kecil daripada yang dipikirkan; Ia sungguh memperkenalkan mereka sebagai milik-Nya.

God is saying the Divine Fast of the Lord in fasting both your stomach (mouth) and your tongue (mouth) to where you are guarded in what comes out of your mouth and His grace will be sufficient to sustain you through the fast and deliver you from all ill will that is abhorrent to Him. God is showing me that many in the body do not have a purified mouth and as the prophet Isaiah said to the Lord in Isaiah 6 that he was a man of unclean lips, of an unclean mouth among a people of unclean lips (an unclean mouth). He says that it is time for the church to get His mouth, His tongue and if they truly seek that and desire it of the Lord then they will see the power of Acts 2; they were a church that had the tongue of God.

Tuhan berkata bahwa Puasa Ilahi Tuhan dalam kedua perut dan lidah kalian untuk kalian dijagai dalam apapun yang kalian ucapkan dan anugerah-Nya cukup untuk menopang kalian melalui puasa dan menghindarkan kalian dari semua sakit yang menjijikkan bagi-Nya. Tuhan menunjukkan bahwa banyak dari tubuh yang tidak memiliki mulut yang dimurnikan dan sebagaimana nabi Yesaya berkata kepada Tuhan dalam Yesaya 6 bahwa ia najis bibir, najis mulut di antara orang-orang yang najis mulut. Ia berkata bahwa ini waktunya Gereja memperoleh mulut-Nya, lidah-Nya dan jika mereka sungguh mencari dan merindukan Tuhan maka mereka akan melihat kuasa Kisah Para Rasul pasal 2; Gereja yang memiliki lidah Tuhan.

God is emphasizing James 3 that not many should be teachers and about the power of the tongue. In God’s Fire Wall Healing of the Soul Fortitude series God had me do for 4 months with 8 classes the emphasis was on the tongue and about the tongue of the enemy and the Tongue of God. God has given me dreams and showed me this power is truly coming, this authority is here in this hour for those who give their tongue over to the Lord God and repent of all dead works and idle words that have been spoken, learning to only speak the Word of the Lord.

Tuhan menitikberatkan Yakobus pasal 3 bahwa tidak perlu begitu banyak yang harus menjadi guru dan tentang kuasa perkataan (lidah). Dalam serial pengajaran God’s Fire Wall Healing of the Soul Fortitude, Tuhan meminta saya lakukan 4 bulan dengan 8 kelas yang menitikberatkan pada lidah dan mengenai perkataan musuh dan Perkataan Tuhan. Tuhan memberikan saya mimpi dan menunjukkan kepada saya kuasa ini sungguh nyata, otoritas ini telah datang pada saat ini bagi mereka yang menyerahkan lidah mereka kepada Tuhan dan bertobat dari perkataan mereka yang sia-sia dan mematikan yang pernah diucapkan, dan belajar hanya memperkatakan Firman Tuhan.

You will see an increase of corporate prayers and fasting and there will even be a decrease on gatherings that are all about blessing self and a move to meetings that are all about blessing the Lord God.

Kalian akan melihat peningkatan doa dan puasa korporat dan akan ada penurunan atas perkumpulan yang hanya membicarakan berkat bagi diri sendiri dan beralih kepada pertemuan yang semuanya mengenai memberkati Tuhan Allah.

God is also saying that the gifts of the Spirit will be more pronounced in the Body of Christ Jesus and seen in the streets as they go to the highways and byways to gather the lost sheep into the house of God so that His table can be full. God is emphasizing even the gift of Tongues and the interpretation of tongues that has been lost in His church will be poured out in greater measure as has been in the last seven years with the gift of prophecy. God says order is coming to His house so that the gifts will be unadulterated and holy.

Tuhan juga berkata bahwa karunia Roh akan lebih nyata dalam Tubuh Kristus Yesus dan kelihatan di jalan-jalan ke manapun mereka melangkah untuk mengumpulkan mereka yang terhilang ke dalam rumah Tuhan sehingga rumah-Nya menjadi penuh. Tuhan menitikberatkan bahkan karunia Lidah dan penafsirannya yang telah hilang dalam Gereja-Nya, akan dicurahkan lagi dalam ukuran yang lebih besar sebagaimana karunia nubuatan telah berlangsung dalam tujuh tahun terakhir. Tuhan berkata bahwa telah diperintahkan semuanya itu datang ke rumah-Nya sehingga karunia-karunia tersebut tidak akan dipalsukan dan kudus.

Robin Kirby Gatto: 2014 - Vol. 1

Robin Kirby Gatto: 2014 - Vol. 3

Robin Kirby Gatto: 2014 - Vol. 4

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

About Windunatha

My photo
An ENTP Person. Saksi Terakhir Sebelum Segalanya Berakhir. One Of The Remnant In The Last Days.